המחסור במקומות חנייה והקנסות הגבוהים אינם מוכרים רק לתושבי ישראל. במאמר שלפניכם נציג שמונה דברים שלא ידעתם על החניה ברחבי הגלובוס: החל מהערים שהכי קשה למצוא בהן חניה וכלה בצעדי אכיפה יצירתיים – הכל במאמר שלפניכם.
● ניו יורק, רומא, פריז וברוז' – ממחקר שנערך בשנת 2010 עולה כי שלא במפתיע כי בבואכם אם ברצונכם למצוא חניית רחוב בניו-יורק ו\או בבירת איטליה או צרפת – ככל הנראה שייקח לכם לא מעט זמן. 29 דקות בממוצע. לצדן של הערים הגדולות כיכבה גם העיר הבלגית ברוז' כאחת הערים הבעייתיות ביותר מבחינת חנייה.
● מחקר שנערך על ידי חברת EZPARK המשווקת פתרונות חניה גילה כי לא פחות מ-20% מלקוחות הרשתות הגדולות בוחרים שלא לצאת מביתם בימים עמוסים – על מנת להימנע מעומסי תנועה ובעיות חניה.
● מסקר נוסף שנערך בארצות הברית עלה כי בשנת 2010 בלבד נגררו כשני מיליון רכבים ברחבי המדינה. הסכום הממוצע שהיה על הנהגים לשלם על מנת לקבל בחזרה את מכוניתם עמד על כ-100 דולרים.
● מצוקת החנייה בבוסטון היא כה גדולה עד בשנת 2009 מכר תושב בר מזל את מקום החניה שלו בלא פחות מ-300,000 דולרים. בתרגום מהיר למטבע המקומי שלנו תגלו כי מדובר ביותר ממיליון שקלים חדשים. לזה אנו קוראים עסקה משתלמת.
● באם יקבל האזרח השוודי דו"ח חניה ולא ישלם אותו במועד הנקוב – יוסמכו רשויות האכיפה במדינה לגבות כסף מחשבון הבנק שלו ובהמשך אף יכול להיות שהחייב יתקל בסירוב בבואו לבקש הלוואה לרכישת דירה – וזאת במשך שלוש שנים מהרגע בו ניתן הדו"ח.
● בעיר לונדון בלבד ניתנו בשנת 2010 יותר מ-6.5 מיליון דו"חות וזאת לאחר שבשנת 2005 עמד המספר על מעט יותר מחמישה מיליון.
● בניו-יורק מתקיימות מדי כמה חודשים מכירות פומביות של מכוניות שאין אדם המגיע לאספן בתום תקופת אחסונן במוסכי הגרירה. כ-70% מהמכוניות הללו מוצאות את דרכן בחזרה לכביש הראשי בעוד שהיתר עוברות תהליכי מחזור מתקדמים.
● בישראל קיימים לא מעט חניוני "חנה וסע" המאפשרים לנהגים להחנות את רכבם בסמוך לעורקים התחבורתיים הראשיים (בראש ובראשונה תחנות רכבת) ולהמשיך למחוז חפצם באמצעות התחבורה הציבורית. במקומות רבים ברחבי העולם הוכנס מונח אחר לשימוש והוא תחנות ה"נשק וסע" (Kiss and Ride) המתאר נקודות עצירה שבהן מותר לנהגים לעצור לזמן מעט ממושך יותר על מנת להיפרד מהנוסעים שברכבם ולברכם לשלום.