עפ"י סקר גלובס שפורסם ביום 7.3.2016 החניה היקרה ביותר היא זו המוצעת ללא תשלום ללקוח. בסדרת כתבות תחקיר אודות צפיפות התחבורה בישראל 2016 מצא עיתון גלובס כי דווקא שירות החניה המוצע ללקוח ללא תשלום ישיר הוא שירות עליו משלם הלקוח בעקיפין, מחיר גבוה ביותר.
עלות בניית חניון של מרכז מסחרי או קניון מגיעה למאות מליוני ₪ .
עלויות האחזקה של חניון כזה, מגיעה למליוני ₪ בשנה.
שירות חניה שאינו בתשלום, משית את מלוא העלות על חברת הניהול או על בעל המרכז המסחרי.
אלה, הפועלים למטרות רווח, יגלגלו את העלות על צד שלישי ( החנויות/הדוכנים ) הפועלים גם הם למטרות רווח
ומכאן תגולגל העלות על החוליה האחרונה בשרשרת, החוליה החשובה ביותר – לקוחות הקניון, שאגב, אינם בהכרח הנהג !
גלובס בדק ומצא כי "אזרחים מאמינים שהחניה היא חינם, אך למעשה הם משלמים עליה במגוון דרכים, בין אם הם מחזיקים במכונית ובין אם לאוו"
מכאן עולה כי גם לקוחות המרכז המסחרי המגיעים אליו, ללא רכב, משלמים עבור שירות החניה ה'חינמי' שמקבלים חבריהם, בעלי הרכבים. בהמשך מציין הכותב "את מחירי החניה בחינם משלמים כולם – מלבד הנהג" !!!
פועל יוצא הוא כי מי שיגיע עם רכב לא ישלם עבור החניה
מי שישלם עבור שירות החניה ( בניית החניון והוצאות אחזקתו ), הם כולם מלבד הנהג.
זוהי עמדתה של יאיר השחר לאורך שנים ארוכות .
אנו חוזרים ומדגישים כי שירות החניה, הוא שירות פרמיום עליו יש מלוא ההצדקה לקבל תמורה מלאה.
בשנים האחרונות נבחרה יאיר השחר להפעיל חניוני קניונים ומרכזים מסחריים בערים הגדולות בישראל.
כולם חניונים אשר שירות החניה בהם היה 'חינמי' ולאחר בחינה מעמיקה ע"י בעל הנכס הוא הפך שירות בתשלום.
עם הפיכת השירות בתשלום קרו מספר שינויים מהם נהנים לקוחות המרכז המסחרי
1. מספר המקומות הפנויים עבור רכבי הלקוחות גדל משמעותית
2. שירות החניה זמין 24 שעות ביממה והוא איכותי ומקצועי
3. יש סדר !
4. הוצאות חברת הניהול/הקניון פחתו משמעותית ( מליוני ₪ בשנה)
5. הוצאות העסקים/החנויות פחתו משמעותית דבר אשר איפשר יותר מבצעים והנחות בחנות
זה המקום לשינוי תפיסתי לפיו לקוחות אשר מטבעם מסכימים לשלם יותר על קפה, ארוחה או סרט במרכז המסחרי,
אבל לא מסכימים לשלם עבור החניה, יבינו כי דווקא תשלום החניה הוא זה אשר יוזיל משמעותית את הבילוי בקניון.
יאיר השחר, רשת ניהול החניונים המובילה בישראל מפעילה עשרות חניונים בעשר ערים בישראל
ביניהם חניוני מרכזים מסחריים וקניונים מובילים.